KoiEagle.nl: de grootste koi en vijver website van de BeNeLux! :: Forums :: Vijver Fora :: Overige Vijver Bewoners |
|
<< Voorgaande discussie | Volgende discussie >> |
Padden in plantenfilter / EN NOG MEER VERRASSENDS! |
|
Auteur | Bericht | ||
Maus |
|
||
Maurice Geregistreerde deelnemer #4937
Geregistreerd: Wednesday 17 October 2007 - 17:41:13Woonplaats: Rotterdam berichten: 2564 |
Wie kan mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat er padden gaan pootje baden in mn plantenfilter 2 vanavond liep ik langs de Pf en zag ik heel toevallig iets wegglippen tussen de mandjes dus heb ik er weer 1 dikke pad uit gevist. een tijdje terug heb ik er 2 uit gevist die waren al enige tijd overleden en waren al flink opgezet 3 ook heb ik al eens een sterk vermagerde kikker uit de vijver gevist waar komen die krengen in hemelsnaam vandaan en waarom blijven ze niet lekker in de sloot zitten 5 ik dacht trouwens dat padden helemaal niet van water houden??? [ Bijgewerkt Monday 09 August 2010 - 06:23:45 ] |
||
Terug omhoog |
|
||
Kermit |
|
||
mrquasi Geregistreerde deelnemer #6446
Geregistreerd: Tuesday 18 May 2010 - 11:03:19Woonplaats: In de IJselvallei berichten: 47 |
padden houden ook niet van water, maar soms vallen ze erin.. als ze er dan niet uit kunnen, kunnen ze verzuipen helaas. | ||
Terug omhoog |
|
||
Maus |
|
||
Geregistreerd: Wednesday 17 October 2007 - 17:41:13Woonplaats: Rotterdam berichten: 2564 |
maar dan denk ik, als ze niet van water houden waarom moeten ze dan persee in mn plantenfilter gaan zitten en tussen de mandjes door vallen 7 | ||
Terug omhoog |
|
||
Bassiekoi |
|
||
bassiekoi Geregistreerde deelnemer #2816
Geregistreerd: Saturday 19 November 2005 - 21:42:39Woonplaats: Ergens in Nederland. berichten: 7106 |
Zullen wel verkoeling zoeken met dit weer. | ||
Terug omhoog |
|
||
Bazzie |
|
||
Geregistreerde deelnemer #989
En wat denk je van alle kleine waterbeestjes die op het water afkomen... Die padden denken dan ook: LUUUUNCH!!! 4 Wat kun je er aan doen: laag gaasje (zo'n 10cm hoog hooguit) rond het plantenfilter zetten. Misschien kun je ook een mogelijkheid creëren dat padden er op eigen kracht uit kunnen kruipen? Al weet ik niet of padden zich überhaupt kunnen voortbewegen als ze eenmaal in het water beland zijn... 3 |
||
Terug omhoog |
|
||
Borkuz |
|
||
Geregistreerde deelnemer #6196
Geregistreerd: Wednesday 28 October 2009 - 12:59:20Woonplaats: Zuid Holland berichten: 384 |
bij m'n ouders in de vijver zitten ook regematig padden en moet zeggen dat ze redelijk snel kunnen zwemmen! (probeer ze er altijd uit te vissen en weer lekker in de tuin te zetten). Maar het makkelijste is een soort loopplankje te maken zodat ze er zelf uit kunnen klauteren als ze lekker zijn afgekoeld
[ Bijgewerkt Tuesday 20 July 2010 - 09:01:09 ] |
||
Terug omhoog |
|
||
Maus |
|
||
Ja zwemmen kunnen ze zeker hihi, heb mn halve PF leeg moeten halen eer dat ik em te pakken had haha goed idee van dat loopplankje 9 ik heb nog heel mooi sterk RVS gaas liggen wat ik er in ga maken aan de voor en achterkant zodat ze er altijd weer uit kunnen klimmen, want dit is ten eerste een gruwelijke dood voor die beesies en ten 2e is een rottende pad in mn vijverwater volgens mij niet echt goed voor mn koi |
||
Terug omhoog |
|
||
Kermit |
|
||
mrquasi Geregistreerde deelnemer #6446
Geregistreerd: Tuesday 18 May 2010 - 11:03:19Woonplaats: In de IJselvallei berichten: 47 |
Jij bent goed bezig Maurice of Yvet -url- | ||
Terug omhoog |
|
||
Maus |
|
||
heb eergisteren een trappetje geknutselt en vandaag in mn pf gehangen voorzien van een luchtslng open gesneden rondom om te voorkomen dat het arme beesie zich openhaalt aan het rvs het trappetje is 50mm breed daar moeten ze wel makkelijk op kunnen komen lijkt me |
||
Terug omhoog |
|
||
Bazzie |
|
||
Geregistreerde deelnemer #989
Kèk nâh, een heus ecoduct! 0 Netjes in elkaar gebouwd zeg! Ik zag in een ander draadje hoe gevaarlijk die beesten kunnen zijn in de vijver, dus het is maar beter om ze de mogelijkheid te geven snel uit de vijver te komen! |
||
Terug omhoog |
|
||
Maus |
|
||
vandaag weer ff een kijkje wezen nemen in mn PF (zoals elke dag) bij mn ecoduct hihi, en was wederom blij om nog steeds geen padden tegen te komen. Maar wat schetste mijn verbazing (ja ik was echt stom verbaasd!) er zwom een koitje tussen mn mandjes 1 toen besloot ik maar meteen al mn mandjes eruit te halen en kwam ik nog meer leuks tegen 9 Er heeft dus minimaal 1 vissie vies gedaan in mn vijver hihi en waarschijnlijk is het bevruchte kuit via mn pomp het PF in gezogen Heb het 5tal meteen geschept (duurde zeker nog een half uur hihi) en in mn Q-bak gezet en nu voeren die handel word vervolgt |
||
Terug omhoog |
|
||
kobus80 |
|
||
Geregistreerde deelnemer #6524
Geregistreerd: Friday 06 August 2010 - 13:41:24Woonplaats: Hattem berichten: 813 |
Grappig!! Hopelijk wordt het wat met deze visjes. Succes ermee! | ||
Terug omhoog |
|
||
Maus |
|
||
Hier wat betere foto's in hun nieuwe verblijf wie het weet mag het zeggen, ik heb nog geen flauw idee wat het zijn |
||
Terug omhoog |
|
||
martin en loes |
|
||
Geregistreerde deelnemer #3151
Geregistreerd: Saturday 25 March 2006 - 11:21:59Woonplaats: lelystad berichten: 3723 |
goh dat is leuk!,,, wat het word? dat zie je wel als ze ietsje ouder zijn denk ik. | ||
Terug omhoog |
|
||
Maus |
|
||
ik heb vanavond ook nog ff een tijdje voor het raampie gezeten en heb al gezien dat er 1tje een Doitsu is en 1tje die schuurt zo nu en dan, moet ik nu ook al gaan behandelen of is dat niet aan te raden bij die kleintjes? |
||
Terug omhoog |
|
||
Onno |
|
||
I was swimming away out to sea. So deep I could never touch bottom. What a fool I used to be... Geregistreerde deelnemer #786
Geregistreerd: Monday 30 August 2004 - 16:54:37Woonplaats: Ja berichten: 5744 |
Maurice&Yvet schreef ... en 1tje die schuurt zo nu en dan, moet ik nu ook al gaan behandelen of is dat niet aan te raden bij die kleintjes? Jij hebt toch ook wel eens jeuk?! 0 Zal komen door de andere samenstelling van het water. Is toch anders dan volledig vijverwater. Kijk het ff aan, als het blijft aanhouden strijken we vd week ff af. Ennuh, wat een mooie mand op je draintje! Lijkt wel een deel van een sla-centrifuge! |
||
Terug omhoog |
|
||
Gerrit Arends |
|
||
Geregistreerde deelnemer #2
Geregistreerd: Sunday 16 November 2003 - 17:13:51Woonplaats: Hierden berichten: 16032 |
Hela dat is een verassing | ||
Terug omhoog |
|
||
Gerjankoi |
|
||
Geregistreerde deelnemer #6721
Geregistreerd: Sunday 01 May 2011 - 10:18:16Woonplaats: Nieuw Amsterdam berichten: 6 |
padden leggen net als alle andere kikkers in het voorjaar kikkerdril in het water. Ik heb mn plantenfilter nu ook vol zitten met kikkervisjes van zowel groene kikker als padden. Ook zitten er veel salamanders in. Gelukkig is mn plantenfilter groot genoeg. 13 meter lang bij een dikke meter breed. soms gaan er kikkervisjes via de waterval de koibak in. Nou dat vinden de koi heerlijk haha | ||
Terug omhoog |
|
||
|