KoiEagle.nl: de grootste koi en vijver website van de BeNeLux! :: Forums :: Vijver Fora :: Overige Vijver Bewoners |
|
<< Voorgaande discussie | Volgende discussie >> |
SHOW JE STEUR!!! |
Ga naar pagina >> | |
|
Auteur | Bericht | ||
Vercouluh |
|
||
Geregistreerde deelnemer #1646
Geregistreerd: Monday 04 April 2005 - 19:34:41Woonplaats: Panningen berichten: 2361 |
Beste steur houders! In plaats van allen de koi ben ik ook wel eens benieuwd na wat voor steuren iedereen heeft zwemmen hier! Zo dus het volgende plaats hier je foto's van je steur/steuren met vermelding van het soort en de lengte. Dus iedereen die steuren in de vijver heeft laat het horen hier! [ Bijgewerkt Wednesday 29 September 2010 - 20:36:30 ] |
||
Terug omhoog |
|
||
Vercouluh |
|
||
Geregistreerd: Monday 04 April 2005 - 19:34:41Woonplaats: Panningen berichten: 2361 |
En natuurlijk trap ik af! Helaas heb ik van mijn grootste Acipenser gueldenstaedtii geen foto deze zwemt tijdelijk bij mijn oom in verband met zijn grote, deze is 90cm groot! De andere 4 die ik heb staan hier met foto. Acipenser gueldenstaedtii ca. 70 cm. Hybride Bester (Huso Huso x Acipenser ruthenus) ca. 60 cm. Acipenser transmontanus ca. 40cm Acipenser transmontanus ca. 30 cm Foto's aangepast Roy, ze vervormden de site. Max width is 400 [ Bijgewerkt Wednesday 29 September 2010 - 21:28:44 ] |
||
Terug omhoog |
|
||
Mollie |
|
||
Geregistreerde deelnemer #791
Geregistreerd: Monday 30 August 2004 - 20:49:44Woonplaats: Roosteren berichten: 3093 |
leuk, zal van het wiekend wat plaatjes maken van onze stelates weet ik ook gelijk wat hij gegroeit is. | ||
Terug omhoog |
|
||
wup001 |
|
||
Geregistreerde deelnemer #1046
Geregistreerd: Sunday 31 October 2004 - 22:53:29Woonplaats: zuid - holland berichten: 231 |
hey best een goed idee zelf 3 soorten zwemmen waaronder toch iets heel leuks nl 2x atlantische steur. al heb ik weer tijd dan zal ik foto`s nemen. | ||
Terug omhoog |
|
||
Vercouluh |
|
||
Atlantische steuren heb ik nog nooit ergens zien zwemmen, dus kom maar op met die foto's! De 2 transmontanus die ik heb (Witte steur) komen ook maar zelden voor, deze zulle binnen enkele jaren ook grote lengtes bereiken. Heb ze nu sind het voorjaar. Laat jullie niet afleiden door deze specialere soorten, ben nog net zo benieuwd naar de gewone steuren die hier overal in de vijvers zwemmen! |
||
Terug omhoog |
|
||
wup001 |
|
||
Geregistreerd: Sunday 31 October 2004 - 22:53:29Woonplaats: zuid - holland berichten: 231 |
ik heb zo even een foto van 1 van mijn atlantische steurs gemaakt.ze waren te koop op de hks.ik vond het wel een leuke vis die net iets anders is dan de meeste steuren. | ||
Terug omhoog |
|
||
wup001 |
|
||
oeps foutje bestand veel te groot |
||
Terug omhoog |
|
||
fransnoorlander |
|
||
frans Geregistreerde deelnemer #4874
Geregistreerd: Tuesday 02 October 2007 - 15:47:59Woonplaats: hendrik ido ambacht berichten: 745 |
Nee de steur is te groot 0
[ Bijgewerkt Friday 01 October 2010 - 21:58:02 ] |
||
Terug omhoog |
|
||
wup001 |
|
||
dat kan kloppen het is ook een echt monster. volgens mijn buurmeisje een echte haai en hij is AL 60 cm 0 |
||
Terug omhoog |
|
||
Vercouluh |
|
||
Dat is inderdaad een mooie, ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij de 1 meter bereikt heeft! | ||
Terug omhoog |
|
||
wup001 |
|
||
ben er zelf ook benieuwd naar. ze kunnen 2 tot 3 meter worden en zal zeker even een update geven al heb ik er 1 die de meter heeft bereikt. vindt jou steuren ook niet mis ze zien er goed uit heb je ze al lang? | ||
Terug omhoog |
|
||
Vercouluh |
|
||
De Diamant die ik bij mijn oom heb zwemmen heb ik nu 4 jaar en gekocht als ca. 40 cm. Dus deze groeid good en heeft een hele mooie body. De Diamant van de foto heb ik 2 jaar ook gekocht toen hij ca. 40 cm was. De Bester heb ik vorig jaar gekocht als 30 cm zijnde. Echt niet normaal hoe hard deze in 1 jaar tijd gegroeid is. Dit is dan ook één eigenschap van de Hybride's ze worden snel groot in een korte periode. En de 2 Transmontanus die heb ik in mei gekocht als 30 cm zijnde. Één doet het heel goed en heeft in 4 maanden tijd 10 cm en een volle body erbij gekregen. De 2de doet het minder en groeid bijna niet en blijft maar smal, dit zal nooit een grote gaan worden ben ik bang. Transmontanus is ook een steur die heeele grote lengtes bereikt en zal ook binne een paar jaar uitgroeien tot een monster van een steur. Dus ik houd jullie op de hoogte! |
||
Terug omhoog |
|
||
abje |
|
||
abje Geregistreerde deelnemer #996
Geregistreerd: Friday 22 October 2004 - 21:02:26Woonplaats: westland berichten: 732 |
mijn 2 diamant steuren . vorig jaar gekocht met 30 cm en nu 65 cm [ Bijgewerkt Sunday 03 October 2010 - 13:45:02 ] |
||
Terug omhoog |
|
||
abje |
|
||
Geregistreerd: Friday 22 October 2004 - 21:02:26Woonplaats: westland berichten: 732 |
foto`s waren ff te groot |
||
Terug omhoog |
|
||
wup001 |
|
||
Vercouluh naar Transmontanus had ik ook nog gekeken en al had ik die atlantische niet op de hks tegengekomen had ik die ook genomen.zijn machtige steuren en daar hou ik wel van.jammer dat die 1 niet zo hard groeit maar wat niet is kan nog komen.geef je ze nog steurvoer of eten ze met de koi mee? ik geef eerst me koi en dan later me steuren. hey abje mooie diamandsteuren en je hebt er een goeie groei in zo te zien. ik heb verder nog een Acipenser Stellatus van 50 cm maar vindt het niet echt een mooie steur als ik kijk naar de body. hij kan hooguit 1.2 meter worden.deze steur blijft vrij slank.de tekening vindt ik dan wel weer bijzonder vandaar dat ik hem toch heb gekocht. mijn andere steur is een sterlet van bijna 60 cm en heb hem met 33 cm gekocht dat is ook een lekkere groeier.ben benieuwd wat die atlantische gaan doen. leuk om zo iedereen eens te horen over hun groei en ervaring met steuren.leuke topic van je Vercouluh!0019 . hoop op nog meer verhalen en 2 |
||
Terug omhoog |
|
||
abje |
|
||
maar 1 ding vraag ik me af . jullie hebben soorten die extreem groot zouden moeten worden . maar hoe wil je die houden dan in je viiver ? hoe groot zijn jullie vijvers ? |
||
Terug omhoog |
|
||
Vercouluh |
|
||
Hey, Mijn vijver is momenteel 11 kuub, en dan zul je denke wat moet zo iemand dan met zo'n grote steuren 5 Deze vijver is ook te klein voor grote steuren vandaar dat ik mijn grootste diamant bij mijn oom heb zwemmen (vijver van ca. 100 kuub). Aangezien ik voor een nieuw huis ben aan het kijken, en dus daarom hier de vijver niet meer ga aanpassen, moet ik een tijdelijke oplossing hebben. En gelukkig is dat mijn ooms vijver. Zodra ik een nieuw huis heb wil ik ook weer een nieuwe vijver maken. Bij het ontwerp zal ik dan ook rekening houden met de grote steuren. Precies ben ik hier nog niet uit maar ben me erg in deze vissen aan het verdiepen de laatste tijd. (boeken lezen, ineternet, en natuurlijk praktijk ervaring) |
||
Terug omhoog |
|
||
G.S.U.S |
|
||
Geregistreerde deelnemer #5778
Geregistreerd: Wednesday 01 April 2009 - 20:03:56Woonplaats: leeuwarden berichten: 243 |
Zal proberen om mijn steuren zonder te veel problemen te scheppen. Ik heb twee steuren. Siberische steur of Baeri. 100cm+ (is weer gegroeid) Albino steur 60cm (en flink groeiend per jaar) |
||
Terug omhoog |
|
||
wup001 |
|
||
hey abje ik heb een vijver van bijna 20kub. het voordeel dat Vercouluh heeft heb ik ook. al mochten de steuren te groot gaan worden voor mijn vijver kan ik ze ook bij iemand stallen met een grotere vijver.het is overigens wel zo dat de steuren eerst die grote moeten halen en dat duurt nog wel heel wat jaren.de groei gaat overigens in de eerste levensjaren denk ik wel heel hard. weet iemand toevallig hoe je een steur het makkelijkst tam kan maken. ik had in het verleden een zeer tamme steur die al tikte ik op de rand van mijn vijver meteen naar me toe kwam.hij at dan uit me hand wat echt leuk was:).hoe staat het met de tamheid van jullie steuren nu????? |
||
Terug omhoog |
|
||
abje |
|
||
ik vroeg me dat inderdaad af omdat ik zelf een vijver van 4 bij 3, 5 heb en daar zie ik echt nog geen steuren van 2 meter in zwemmen eerlijk gezegd maar als de steuren naar grotere vijvers zouden kunnen begrijp ik het een beetje allebei mijn steuren zijn niet tam maar komen wel boven langs de kant zwemmen op z`n tijd |
||
Terug omhoog |
|
||
Ga naar pagina >> | |
|