KoiEagle.nl: de grootste koi en vijver website van de BeNeLux! :: Forums :: Vijver Fora :: Overige Vijver Bewoners |
|
<< Voorgaande discussie | Volgende discussie >> |
spiegelkarper naast koi`s |
|
Auteur | Bericht | ||
wup001 |
|
||
Geregistreerde deelnemer #1046
Geregistreerd: Sunday 31 October 2004 - 22:53:29Woonplaats: zuid - holland berichten: 231 |
het mooie verschil tussen de spiegels die in openwater zwemmen en de koi`s die in onze vijver zwemmen.ik heb er een paar zwemmen voor de lol en vulling ze zijn nu 35 tot 40cm.langzaam zullen deze vissen uit me vijver verdwijnen om de kwaliteit weer op en top te hebben.de koi`s rond de spiegel zijn even groot al zou je dat niet denken best leuk die verschillen in bouw. |
||
Terug omhoog |
|
||
schutter |
|
||
Geregistreerde deelnemer #152
Geregistreerd: Wednesday 24 March 2004 - 22:46:58Woonplaats: Land van Bartje berichten: 3525 |
kan niet anders zeggen dat een spiegel niet in een tuinvijver thuis hoort | ||
Terug omhoog |
|
||
Mollie |
|
||
Geregistreerde deelnemer #791
Geregistreerd: Monday 30 August 2004 - 20:49:44Woonplaats: Roosteren berichten: 3093 |
waarom schutter het zijn toch de grondleggers van de doitsu variatijten. | ||
Terug omhoog |
|
||
schutter |
|
||
Geregistreerd: Wednesday 24 March 2004 - 22:46:58Woonplaats: Land van Bartje berichten: 3525 |
deze komt uit de natuur, en ik vind dat die terug gezet moet worden daar waar hij thuis hoord. en dat is niet in een veel te kleine tuin vijver |
||
Terug omhoog |
|
||
kobus80 |
|
||
Geregistreerde deelnemer #6524
Geregistreerd: Friday 06 August 2010 - 13:41:24Woonplaats: Hattem berichten: 813 |
Ik heb een vraag: Waarom een spiegelkarper in je vijver, als er ook een mooie koi kan zwemmen? | ||
Terug omhoog |
|
||
wup001 |
|
||
Geregistreerde deelnemer #1046
Geregistreerd: Sunday 31 October 2004 - 22:53:29Woonplaats: zuid - holland berichten: 231 |
ik zal even vertellen waar ik de spiegels uit me vijver vandaan heb.begin dit jaar was ik op de karperbeurs in zwolle en daar zaten ze in een bakje. te koop voor een goed doel nl een karperproject voor de wateren in nederland. ik heb er 5 meegenomen van 7 / 9cm en bij 2 koi`s in een q-bak gezet. een vijver moest ik nog gaan bouwen in februari/april. in mei had ik me vijver draaiende en kon niet echt koi`s vinden naar mijn zin.had nog wel 2 koi`s ergens gestald 3 jaar geleden en later nog 3 kleine koi`s gekocht in ridderkerk dit jaar. de spiegels houd ik nog even als opvulling.ik hoop dat ik wat moois kan vinden eind deze maand aan koi`s. ik heb nog wel een hoop plezier met de spiegels maar het is inderdaad wel zo dat ze meer ruimte gaan krijgen bij een oom met een natuurlijke vijver van bijna 200 kub en vervangen worden door koi`s wat toch mooier is.ze komen dus niet uit de natuur maar van een kwekerij uit valkenburg netjes met wat info erbij waarbij ook wordt gezegd dat de spiegels niet uitgezet mogen worden ivm ziektes uit vijvers die in de natuur veel schade aanrichten.ik vindt het wel mooi dat de spiegel aan de basis van de doitsu staat.kijk je naar de bouw is de spiegel echt geen slanke torpedo maar eerder verre van dat.ik vind het wel mooi om het zo eens naast elkaar te laten zien nu ik ze nog heb.dus wees gerust schutter ze komen niet uit de vrije natuur maar zijn gekocht om juist die spiegels te daar te steunen en te bestuderen met dat geld. ik zou ook nooit vissen uit de vrije natuur in me vijver moeten wie weet wat je mee zal nemen aan ziektes en parasieten zoals karperluis enzo. | ||
Terug omhoog |
|
||
kobus80 |
|
||
Geregistreerde deelnemer #6524
Geregistreerd: Friday 06 August 2010 - 13:41:24Woonplaats: Hattem berichten: 813 |
Duidelijk verhaal. | ||
Terug omhoog |
|
||
schutter |
|
||
oké duidelijk verhaal Patrick. Fokko |
||
Terug omhoog |
|
||
|