KoiEagle.nl: de grootste koi en vijver website van de BeNeLux! :: Forums :: Vijver Fora :: Overige Vijver Bewoners |
|
<< Voorgaande discussie | Volgende discussie >> |
Einde van de Steur. |
|
Auteur | Bericht | ||
Strijkie |
|
||
strijkie Geregistreerde deelnemer #6861
Geregistreerd: Sunday 28 August 2011 - 22:09:52Woonplaats: Enkhuizen berichten: 328 |
Vanochtend ging ik zoals altijd voor naar mijn werk te gaan ff Koi checken en voeren. Kom ik aan is mijn Steur de rugslag aan het oefenen, hij was er zo slecht in dat ie ook maar gestopt is met zwemmen en ademhalen. Dus straks als de vijver af is maar eens op zoek gaan naar een waardige opvolger. |
||
Terug omhoog |
|
||
Onno |
|
||
I was swimming away out to sea. So deep I could never touch bottom. What a fool I used to be... Geregistreerde deelnemer #786
Geregistreerd: Monday 30 August 2004 - 16:54:37Woonplaats: Ja berichten: 5744 |
Misschien ga je beter eerst opzoek naar de oorzaak. Een steur heeft veel zuurstof nodig en mag zich nergens in kunnen verstrikken. |
||
Terug omhoog |
|
||
HarryB |
|
||
Geregistreerde deelnemer #43
Geregistreerd: Monday 26 January 2004 - 22:53:09Woonplaats: uden berichten: 8173 |
90% van de steuren in koivijvers sterft uiteindelijk aan ondervoeding. Steur hebben "zwaar" voer nodig, jammer genoeg vinden de koi dit lekker tis alleen niet goed voor ze. Steuren vinden hun voedselop de tast terwijl een koi dat vooral op zicht doet, steuren zullen darom in een koivijver altijd te weinig voer binnen krijgen en zullen langzaam steeds verder afvallen tot ze uiteindelijk doodgaan. Hieronder een paar plaatjes van steuren, de eerste twee zijn twee grote goed doorvoede steuren de derde is een 90 cm grote steur, duidelijk dat deze veel te mager is en geen lang leven zal leiden. En zeer triest,maar echt 90% van de steuren in koivijvers wacht dit armzalige lot. [ Bijgewerkt Monday 16 April 2012 - 17:31:01 ] |
||
Terug omhoog |
|
||
Strijkie |
|
||
Geregistreerd: Sunday 28 August 2011 - 22:09:52Woonplaats: Enkhuizen berichten: 328 |
Kan zeggen dat mijn steur niet ondervoed was. gaf hem altijd appart voer (eerst de koi en dan de steur via een pvc buis) en zuurstof genoeg aanwezig. en niks waarin hij zich kan verstrikken. |
||
Terug omhoog |
|
||
filipg |
|
||
Geregistreerde deelnemer #6610
Geregistreerd: Monday 29 November 2010 - 19:29:05Woonplaats: Musselkanaal berichten: 158 |
Zal ook je ammonia ff checken daar kunnen ze helemaal niet tegen | ||
Terug omhoog |
|
||
koiluka |
|
||
Risico is leven Geregistreerde deelnemer #6699
Geregistreerd: Tuesday 05 April 2011 - 17:15:46Woonplaats: nieuwveen berichten: 542 |
ik zou geen nieuwe steur nemen vind trouwens ook dat een steur niet in een koivijver thuis hoort |
||
Terug omhoog |
|
||
Strijkie |
|
||
Denk ook dat ik de vrouw moet voorbereiden op het nieuws dat er geen steur meer komt. het is altijd een heel gedoen als er iets is met de koi. meeste medicijnen schaden een steur alleen maar, en aangezien als er iets is ik de koi de beste behandeling wil geven zal de steur 90% van de keren moeten verhuizen naar een ander onderkomen tijdens de behandeling. |
||
Terug omhoog |
|
||
Angelo + jasmij |
|
||
Geregistreerde deelnemer #3264
Geregistreerd: Sunday 23 April 2006 - 16:16:48Woonplaats: roosendaal berichten: 141 |
hier heb ik 2 steuren er in zitten en eerst de kois aan een kant voeren en aan de andere kant de steuren en met de vijver behandelen blijven de steuren bij mijn er gewoon in ik doe er wel meer zuur stof in en dan heb ik geen probleeme met de steur |
||
Terug omhoog |
|
||
|